Písemná výpověď
Pokud nastane situace, kdy klient potřebuje čerpat naspořené prostředky ještě před splněním stanovených podmínek, může stavební spořitelně zaslat písemnou výpověď. Obvykle se podává přímo na zvláštním tiskopise stavební spořitelny.
Prvního dne následujícího měsíce pak začíná běžet tříměsíční výpovědní lhůta. Poté jsou klientovi přeposlány jeho naspořené peníze a smlouva o stavebním spoření tím zaniká. I zde bohužel platí, že klient tímto krokem přijde o státní podporu. Za předčasné ukončení smlouvy mu může být naúčtován poplatek.
Výpověď smlouvy o stavebním spoření může poslat i stavební spořitelna klientovi. Tohoto práva využívá zejména v situacích, kdy klient pravidelně nespoří a zůstatek na jeho účtu nedosahuje ani výše minimálního vkladu.
Dále může smlouvu klientovi vypovědět, pokud je cílová částka na jeho účtu naopak přespořena a klient si ji odmítá navýšit. V poslední řadě stavební spořitelny vypovídají staré smlouvy s vysokým procentuálním zhodnocením, které jsou pro ně nevýhodné a finančně zatěžující. I zde platí pravidlo tříměsíční výpovědní lhůty.