Mobilní operátoři, klasičtí i ti virtuální, soupeří o zákazníky. Pokud se jim nedaří je nalákat na nabídku výhodných tarifů a dalších služeb, nebojí se na klienty vyvinout nepříjemný nátlak. Odhalte pětici nejčastějších triků operátorů a naučte se na ně vyzrát.
Na tyto triky operátorů si dejte pozor:
1. Zveličování sankce za předčasný odchod
Zdá se vám, že jsou vaše výdaje za telefon zbytečně vysoké, a proto chcete operátora opustit před vypršením smlouvy uzavřené na dobu určitou? Pak budete muset uhradit smluvní pokutu, která poskytovateli služby vykompenzuje případné ztráty. Operátoři své zákazníky často přesvědčují o tom, že rozhodnou-li se pro předčasný odchod, bude sankční suma pořádně tučná, čímž chtějí jejich rozhodnutí zvrátit.
Situace už ale dávno není tak dramatická. Pokud od podpisu původní smlouvy uplynuly minimálně 3 měsíce, žádné sankce platit nebudete. Jestli tato doba ještě neuplynula, čeká vás pokuta 5 % z částky, kterou byste zaplatili za měsíční platby až do konce smlouvy.
Pozor si musíte dát v případě, že máte od operátora cokoli na splátky, se slevou nebo s dotací. V těchto případech budete muset při změně operátora vše jednorázově doplatit.