Jen málokdo se obejde bez mobilního telefonu. Jenže abychom ho mohli naplno využívat, musíme za něj pravidelně platit – buď formou takzvaného paušálu, nebo pomocí dobíjení kreditu. V tomto textu se na dobití kreditu podíváme podrobněji.
Kredit vs. mobilní tarif
Nejprve si upřesněme, jaký je rozdíl mezi kreditem a mobilním tarifem.
Tarify
Mobilní tarif (často se mu říká jednoduše paušál) je typem smlouvy, který uzavře zákazník se svým operátorem. Vybere si určitý „balíček“ obsahující přesně daný počet volných minut pro volání, počet SMS a množství dat – a za něj každý měsíc svému operátorovi odvádí smluvenou částku neboli paušál. A to bez ohledu na to, zda smluvené služby vyčerpá či nikoliv.
V dnešní době nabízí řada operátorů i mobilní tarify s neomezeným voláním či neomezeným počtem SMS – a hlavní rozdíl mezi tarify tkví v množství přidělených dat.
Předplacená karta
Oproti tomu kredit není podložený konkrétní smlouvou s operátorem. Platíte díky němu pouze za služby, které skutečně využíváte. Můžete si ho dobíjet kdykoliv a téměř v jakékoliv výši. Lze to udělat mnoha způsoby a vždy si můžete svobodně vybrat jeden z nich – anebo volit pokaždé jiný.
Nevýhodou kreditu je, že mobilní služby u něj bývají dražší. Na druhou stranu je ale možné kombinovat ho se speciálními tarifními či jednorázovými balíčky, které zlevní SMS či volání.
Navíc i k předplacené kartě si u operátora můžete přiobjednat balíček s daty pro používání internetu v mobilu.